Center Parcs Park Zandvoort wordt volledig vernieuwd
Als onderdeel van haar internationale strategie om de gastbeleving te verrijken, geeft Center Parcs het startsein voor de vernieuwing van Park Zandvoort. Na de recente aankondiging dat vastgoedeigenaar Blackstone 200 miljoen euro investeert in zeven vakantieparken in Nederland, België en Duitsland, is nu ook gestart met de vernieuwing van Park Zandvoort. Maar liefst 428 cottages en 116 hotelkamers worden van een fris en eigentijds jasje voorzien. Ook de centrale faciliteiten, zoals de Market Dome en het subtropische zwemparadijs Aqua Mundo, worden gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen.
De vernieuwingen in Park Zandvoort zijn onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma van Center Parcs. Port Zélande en Limburgse Peel zijn recent vernieuwd. Ook in Duitsland is in 2018 de vernieuwing van Park Nordseeküste voltooid en een start gemaakt met de vernieuwing van Park Hochsauerland. Begin 2019 gaf Center Parcs het startsein voor de vernieuwing van de zeven grootste vakantieparken in Nederland, België en Duitsland. Het gaat om De Kempervennen, De Huttenheugte, Het Heijderbos en Het Meerdal in Nederland, Erperheide en De Vossemeren in België en Bispinger Heide in Duitsland.
“We willen onze gasten blijven verrassen met nieuwe vormen van beleving en bijzondere innovaties. Dit sluit aan op onze ambitie een nieuwe standaard te zetten in familievakanties. Met de vernieuwing van Park Zandvoort spelen we in op de wensen van onze gasten. Het park ligt op steenworp afstand van de zee en dit thema willen we verder doorvoeren in de architectuur van het park. Zodat onze gasten echt ervaren dat ze dichtbij de kust zitten. Zo kunnen ze samen met hun familie of vrienden genieten van een onbezorgde vakantie”, vertelt Mark Giethoorn, Deputy Managing Director van Center Parcs Europe.
Vernieuwing sluit aan op ambitie Center Parcs om nieuwe standaard te zetten
- 428 cottages en 116 hotelkamers worden in nieuw jasje gestoken
- Aqua Mundo wordt uitgebreid met nieuwe spectaculaire wildwaterbaan
- Introductie nieuwe gethematiseerde kindercottages in strandthema
- Market Dome in strandsfeer met vernieuwde winkels en restaurants
428 cottages volledig vernieuwd
Center Parcs pakt de innovatie van Park Zandvoort groots aan. Zo ondergaat het hotel een metamorfose, 116 kamers worden vernieuwd en er worden twee gloednieuwe hotelsuites gecreëerd. Daarnaast wordt de receptie in een nieuw jasje gestoken en gemoderniseerd. Zo komt hier een ruime lounge waar gasten een drankje kunnen drinken. Bovendien doet een nieuw receptieconcept zijn intrede, met digitale schermen en een kiosk waar gasten activiteiten kunnen boeken. Ook worden alle 428 cottages gemoderniseerd. Zo worden zee en strand op een natuurlijke manier geïntegreerd in het interieur. Gasten kunnen straks niet alleen kiezen voor een Comfort of VIP cottage, maar ook voor een verblijf in de Premium cottage. Daarnaast wordt in het park een aantal gethematiseerde cottages gecreëerd die helemaal in het teken staan van de strandbeleving.
Aqua Mundo en Market Dome verrijkt met nieuwe voorzieningen
Ook de Aqua Mundo wordt gerestyled en uitgebreid met nieuwe voorzieningen. Zo doet een spectaculaire wildwaterbaan zijn intrede waar bezoekers met hoge snelheid naar beneden kunnen suizen in een decor van onder andere palmbomen en exotische planten. De Market Dome krijgt een nieuwe aankleding waarin de strandbeleving duidelijk naar voren komt. Bovendien wordt de Market Dome verrijkt met een nieuw dierengedeelte waarin dieren vrij loslopen.
Een zorgeloze en unieke beleving
Ook worden winkels en restaurants en de infrastructuur in het park vernieuwd. De architectuur van het park wordt geïntegreerd in het duinlandschap en zo ingericht dat gasten er nog beter hun weg kunnen vinden. Daarnaast ontvangen gasten in Park Zandvoort een digitale armband waarmee zij toegang krijgen tot de Aqua Mundo en tot andere voorzieningen. Op den duur wordt het ook mogelijk met deze armband te betalen en de cottagedeur te openen.
Over Center Parcs Europe
Center Parcs Europe – Europa’s grootste aanbieder van korte vakanties – is onderdeel van Pierre et Vacances Center Parcs Group. Al ruim 50 jaar is Center Parcs expert op het gebied van korte vakanties in de natuur, gedurende het hele jaar. Als grondlegger van de korte vakantie dichtbij huis heeft Center Parcs een nieuwe standaard gezet in de recreatiesector, maar wil haar gasten ook in de toekomst blijven verrassen. Dat doet zij door te blijven innoveren en ook in de komende jaren een nieuwe standaard te zetten: in beleving, verblijf en echt even samenzijn. Center Parcs kenmerkt en onderscheidt zich door de talloze activiteiten voor ieder familielid, want het is pas echt vakantie als iedereen het naar zijn zin heeft, dan ben je echt even samen. Center Parcs heeft momenteel 27 parken in vier landen. In 2017/2018 realiseerde Center Parcs een omzet van 697 miljoen euro. Ruim 4,2 miljoen mensen overnachtten in de 16.700 appartementen en cottages. www.centerparcs.nl
Vergelijkbaar nieuws
Center Parcs introduceert met Bizcation nieuw concept in toeristische markt
‘Zeg ja tegen wat ertoe doet’ campagne bekroond met Zilveren Lamp
Het Heijderbos wint Beste Zwembad van het Jaar Verkiezing
Zesde Kids Climate Conference in Horst aan de Maas
Villages Nature® Paris viert 1-jarig bestaan
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.