Online persoonlijk maken met de juiste gastbelevingstool
Het overbrengen van informatie aan uw gasten kan een tijdrovende bezigheid zijn. Vaak gebruikt u deze tijd liever voor een persoonlijk praatje met uw gast. Toch gaan dezelfde gasten uit van het verkrijgen van deze relevante en directe communicatie tijdens het verblijf, dus zult u dit moeten blijven aanbieden.
Via GuestCompass kan er een koppeling gemaakt worden tussen de gast en een online informatiekanaal waarin actuele informatie en nuttige feedback samen komen. Op deze manier wordt online persoonlijk en kunt u, zelfs met aangepaste maatregelen van deze tijd, uw gast blijven verrassen! Wij spraken met GuestCompass medeoprichter en eigenaar René Stamer over deze oplossing en de investering die het met zich meebrengt als je als recreatieondernemer mee wilt gaan in het creëren van een online gastbeleving.
“Innovatie betekent niet altijd een baanbrekende vernieuwing waar grote investeringen voor nodig zijn. Innovatie hoeft ook niet van buiten te komen. Veel organisaties innoveren continue op basis van ervaring, kennis en algemene marktontwikkelingen. Het runnen van een vakantiepark en camping vergt inzicht in een grote diversiteit aan disciplines. Disciplines die allemaal hetzelfde doel hebben. Gasten een fantastische ervaring bieden terwijl er ook geld verdiend wordt. Dat is noodzakelijk om te blijven investeren. Of dit nu gericht is op groei of groen, of beide, een gezonde kasstroom is noodzakelijk”, geeft René aan.
Door de verhalen te vertellen van een aantal GuestCompass gebruikers uit de verblijfsrecreatie kijken we naar de verschillende aspecten die aandacht verdienen bij een dergelijke ontwikkeling binnen de organisatie. Welke investeringen, gericht op het contact met de gasten, naast de benodigde infrastructuur, zullen zij of willen zij graag realiseren binnen twee jaar. Waar ligt de focus qua innovatie en hoe stellen zij prioriteiten?
Kampeerterrein ’t Woutershok
Ricardo de Graaf, eigenaar van Kampeerterrein ’t Woutershok op Texel gebruikt de online tool van GuestCompass al een aardige tijd. Nu zij aan de vooravond van een gedeeltelijke transformatie van het bedrijf staan, merken zij dat de ontwikkelingen in de markt snel gaan en de behoeftes van de gast veranderen en daarmee ook hun online aanpak. “Van geheel traditioneel informeren van de gast, deels nog zelfs per post, stappen we langzaam over op de digitale weg. Zowel voor de gast (gemak) als voor onszelf, maar ook voor de maatschappij (milieu). Daartoe zetten we nu stappen naar effectievere contactmomenten en media welke de gast te allen tijde kan raadplegen. Denk daarbij aan kentekenherkenning bij de slagboom, maar ook het slim inzetten van de informatievoorziening via GuestCompass. Nu we de keuze maken meer digitaal te communiceren zullen we de traditionele media minder gebruiken. Door de digitale aanpassing functies en daarmee dus snel kunnen schakelen, zullen we meer inzetten op GuestCompass. Op die manier kunnen we ook andere partijen vanuit de lokale markt meenemen. Denk daarbij aan kaartjes kopen voor een rondvaarttocht of een leuke route door het bos naar een bospaviljoen voor een lekker ijsje.”
Dormio Resort Maastricht
Bij Cees Santifort, Resort manager van Dormio Resort Maastricht gaat het gebruik van GuestCompass vooral ook om het eenvoudig en direct contact met gasten. “Tijdens de Guest Journey zijn er verschillende contactmomenten en beslismomenten, en deze blijven bepalend voor het voorzien van de laatste actuele informatie updates voor tijdens het verblijf en directe bij-verkoop. Een open deur, maar een feit. Wij hebben dagelijkse aankomsten, gasten kunnen à la minute reserveren en 24/7 aankomen. Geen midweek/weekend verblijf waarop je je kunt concentreren en waar je je activiteiten op kunt afstemmen. Het moet snel, het moet accuraat, het moet ‘automatisch’. Alles moet en gaat sneller, ook in onze toch wel traditionele vakantiebranche.”
Parc de Kievit
Rob van der Vlist, directeur van Parc de Kievit in Baarle-Nassau heeft sinds vorig jaar de investering gedaan in GuestCompass. “Vorig jaar hebben we na een korte kennismaking met GuestCompass de gebruiksvriendelijkheid van deze webapplicatie ondervonden om alle informatie over ons park voor zowel de gebruikers en gasten als wijzelf als vakantiepark. Wij hebben inmiddels dan ook alles gedigitaliseerd en slechts voor senioren of digibeten nog zeer sporadisch een gedrukte versie beschikbaar. Al enige tijd waren wij aan het experimenteren om de vakantiewoningen met een digitaal slot de gasten toegang te kunnen verschaffen. Nu is het als optie mogelijk om dit via GuestCompass te bewerkstelligen en op deze manier te koppelen aan ons reserveringssysteem.”
Camping Jelly’s Hoeve
Bij Ellen en Roger Vermeire, eigenaren van camping Jelly’s Hoeve in Havelte, is de reden van investering in GuestCompass gericht op het persoonlijke klantcontact. “Deze investering is er vooral op gericht om de ‘praktische’ dingen voor de gast simpel en in één keer goed te laten gebeuren. Hierdoor blijft er voor ons meer tijd over om te besteden aan het echte gastcontact. Dat is bijvoorbeeld een regelmatig rondje over de camping om met onze gasten te praten maar ook uitgebreid de tijd nemen om gasten de weg te wijzen in de omgeving.”
“Er zijn veel partijen die aan de deur kloppen om mee samen te werken. Sommige bieden direct impact en inzicht in wat het oplevert. Andere aspecten zijn meer lange termijn gericht. Voor het stellen van prioriteiten is het belangrijk om goed inzicht te hebben in de trends op korte en lange termijn. Zodat je kan bepalen in hoeverre je wel of niet hierop wilt inspelen. Dit is afhankelijk van een ijzersterk begrip van je eigen doelgroep. Wat anderen doen is minder van belang. Weet wie, waarom graag bij jullie vakantie komt vieren. Speel daarop in. Deze kennis zit vaak al in het DNA van het familiebedrijf. Maar let op, de wensen van de doelgroep zullen niet oneindig hetzelfde blijven. De keuze is aan jullie. Op welk gebied verander je langzaam mee met de vraag en op welk vlak wil je graag voor de troepen uitlopen. GuestCompass ondersteunt beide, van het besparen van papiergebruik tot een volledige online check-in en toegang ervaring. Je bepaalt zelf het ritme van verandering”, geeft René aan.
GuestCompass is een white-label tool voor communicatie met huurders of gasten tijdens het verblijf. GuestCompass biedt hiermee een start van de online gastbeleving. Met een eigen lay-out maak je zelf online contact met jouw gast. Meer weten over de mogelijkheden of een keer kennis maken? Neem contact op via www.guestcompass.nl.
Vergelijkbaar nieuws
Vakantiepark De Twee Bruggen, alles in eigen beheer
Het bieden van een unieke gastbeleving met de juiste automatiseringsoplossingen
Gezinnen vinden animatieprogramma onmisbaar op vakantie
Nederland met 47 campings in ANWB-lijst van Europese Top campings
Nieuwe eigenaren willen Luxetenten.com wereldwijd uitbouwen
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.