Digitale innovatie bij Strandpark de Zeeuwse Kust
Hoe kan het ook anders, als je telefonisch contact opneemt met Strandpark de Zeeuwse Kust in Renesse, word je verwelkomd door het nummer van Bløf, ‘aan de kust, de Zeeuwse kust…’. Dit 5 sterren vakantiepark ligt op 250 meter van het Noordzeestrand en heeft de afgelopen jaren een indrukwekkende ontwikkeling doorgemaakt op het gebied van digitale innovatie.
Strandpark de Zeeuwse Kust heeft naast 220 kampeerplaatsen, waarvan sommigen met privé sanitair, ook een glamping-gedeelte met luxe strandlodges en juttershutten én een hotel met familiesuites. Ook beschikt het familiepark over faciliteiten zoals een supermarkt, binnen- en buitenspeeltuinen, bioscoop, tennisbaan, voetbalveld, midgetgolfbaan, twee restaurants en een binnenzwembad.
Strandpark De Zeeuwse Kust innoveert continu met betrekking tot diverse automatiserings-oplossingen. In samenwerking met ICT-bedrijf Libelnet is er een speciale app ontwikkeld voor gasten van het vakantiepark.
Gastvrijheid via een mobiele app
Mede-eigenaar Tom Ruijtenberg vertelt: “Twee jaar geleden ontstond het idee van deze app al. Aanleiding daarvoor is de aankoop van meer grond, waardoor we de capaciteit van ons familiepark kunnen gaan verdubbelen. Op de wisseldag op zaterdag was het voorheen een gekkenhuis. Gasten die vertrokken en nieuwe gasten die arriveerden, zorgden voor files en lange wachttijden bij de receptie. We zijn gaan nadenken over hoe we de service voor onze gasten konden verbeteren en hoe we dit proces ook voor onze (receptie) medewerkers gemakkelijker en efficiënter konden laten verlopen. Deze app helpt ons daarbij”.
Tom vervolgt: “De app is heel gebruiksvriendelijk. Na reservering ontvangt de gast een mailtje met de inloggegevens en het verzoek de app te downloaden. Na het downloaden van de app kan er thuis al worden ingecheckt door middel van het invoeren van het kenteken en het toevoegen van gezichtsherkenning. Zodra de gasten naar de camping reizen en in de buurt zijn, worden ze via Google Maps naar de juiste kampeerplek genavigeerd; slagbomen openen automatisch door middel van kentekenregistratie. En bij aankomst kan het opbouwen van de (voor)tent direct beginnen”.
“Tevens zijn alle verhuuraccommodaties, hotelkamers en het privé sanitair voorzien van elektrische deursloten, die via de app te openen zijn. Het boekingsnummer is gekoppeld aan de app en zodra men door de slagboom gaat, wordt de sleutel actief. Tussenkomst van de receptie is dus niet meer nodig”, aldus Tom.
Extra service voor gasten
De huidige recreatiemarkt ontwikkelt zich ontzettend snel. Dit vraagt om nieuwe innovaties en veel meer creativiteit. De app van de Zeeuwse Kust is een mooi voorbeeld van zo’n vernieuwing. Maar wat vinden de gasten en bezoekers ervan?
Tom vertelt: “Het merendeel van de gasten is enthousiast over de app. We stimuleren ze dan ook om deze zoveel mogelijk te gebruiken. In de app zijn diverse functionaliteiten opgenomen, zoals een live chat met onze receptiemedewerkers en een reserveringssysteem voor bijvoorbeeld het bespreken van een tafeltje in het restaurant. Zelfs het zwembadpoortje kan met de app worden geopend. Hebben gasten echter moeite met het gebruik van de app, dan staan onze receptiemedewerkers uiteraard klaar om uitleg te geven”.
Het vakantiepark werkt ook met applicaties voor medewerkers zoals Keyplan.
Tom vervolgt: “Keyplan genereert een overzicht van alle taken en klussen die binnen het bedrijf gedaan moeten worden en is ook gekoppeld aan de app. Een mooi voorbeeld daarvan is de uitcheckknop die we sinds kort hebben geïntroduceerd. Als gasten bijvoorbeeld eerder willen vertrekken, kunnen ze deze knop gebruiken. In Keyplan komt dan direct de melding dat de gasten vertrokken zijn en dat de verhuuraccommodatie of het privé sanitair al schoongemaakt kan worden. Onze schoonmaakmedewerkers kunnen dan al eerder aan de slag en dat scheelt voor hen weer tijd op de drukke wisseldag”.
Toekomstplannen
Voor de toekomst liggen er nog diverse ideeën op de plank. Ook met het oog op de uitbreiding van de kampeerplekken en de horeca die voor volgend jaar in de planning staan.
“We werken tevens met Nostradamus; dat is een onlineprogramma waarin medewerkers hun rooster en vakantiedagen kunnen zien. In aanvulling daarop willen we graag een eigen personeelsapp voor onze horecamedewerkers ontwikkelen, waarbij ze thuis alvast ingewerkt kunnen worden. In de app introduceren we ons bedrijf, plaatsen we filmpjes (b.v. hoe tap je een biertje) en leggen we uit hoe het reserveringssysteem werkt. Tevens willen we checklisten met werkzaamheden toevoegen, zodat medewerkers deze na afronding gemakkelijk online kunnen afvinken”, aldus Tom.
Kijk voor meer informatie op:
www.strandparkdezeeuwsekust.nl
Vergelijkbaar nieuws
Het Ambachten & Speelgoed Museum is klaar voor de toekomst
Automatisering & Klantvriendelijkheid
Haal winst uit het verzamelen van klantdata met de juiste automation tools
Onbemande camperparken
Met digitale aspecten de beleving in de fysieke wereld leuker maken - BoldMove Nation
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.