Eén systeem voor een volledig receptie loze check-in
Het automatiseren van processen binnen de recreatiesector wordt door de stijgende energie- en personeelskosten steeds belangrijker. EveryOffice biedt hard- en softwareoplossingen voor de Leisure branche, waarbij er bij elke oplossing nagedacht is over de toegevoegde waarde. We gingen hierover in gesprek met Christiaan Schiphouwer, teamleider Marketing & Design bij EveryOffice.
EveryOffice biedt veelzijdige hard- en softwareoplossingen voor Leisure, Business, ICT en Web. Van interne projectplanning tot het verlenen van toegang tot parkeerplaatsen. Wat houdt dit systeem in voor de recreatiebranche en wat maakt EveryOffice uniek?
Christiaan legt uit; “Je kunt ons zien als de leverancier voor alle hard- en software op jouw park of camping. Ons systeem is modulair opgebouwd, waarbij je alleen betaalt voor wat je gebruikt. Zo kun je in een eigen tempo stappen zetten naar meer functionaliteiten. Wij zijn uniek in de recreatiebranche omdat wij alle gebruikte hard- en software op een vakantiepark onder kunnen brengen in één systeem. Zo heb je zo maar één enkel aanspreekpunt voor het gehele proces binnen jouw organisatie”.
Receptie en personeelstekort
Naast ook de steeds meer ‘standaard’ oplossingen als automatische slagbomen en het versturen van mailingen naar gasten gaat EveryOffice nog een stapje verder. Zo biedt EveryOffice alles voor een ideale receptie loze check-in. Direct na de boeking krijgt de gast toegang tot een mijnomgeving app. In deze app kan de gast alle info vinden voor de aanstaande reis, gegevens aanvullen en extra’s bijboeken Op de dag van aankomst stuurt de app een pushmelding met hierin de route en de toegangscode van de accommodatie. Bij aankomst kan de gast meteen doorrijden naar het vakantiehuisje. De verwarming is vlak voor aankomst van de gast automatisch ingeschakeld. Zo zorg je ook zonder tussenkomst van de receptie voor een warm welkom voor de gast.
“We merken dat door de krapte op de arbeidsmarkt veel vakantieparken moeite hebben om voldoende geschikt personeel te vinden. Hierdoor staat het huidige personeel onder druk. Met onze combinatie van hard- en software kunnen we het personeel ontlasten. Denk naast bovengenoemde receptie loze check-in bijvoorbeeld ook aan het online inschrijven voor activiteiten, reserveren van faciliteiten en het doorgeven van reparatieverzoeken. Doordat de gast zelf veel online kan regelen heeft iedereen ook weer meer tijd voor de gast die wel graag even langskomt voor een praatje”, geeft Christiaan aan.
Warm welkom 2.0
“Naast het anders inzetten van de receptie is er in de recreatiebranche ook een zichtbare trend gaande naar steeds luxere accommodaties. Ook daar spelen wij op in met ons uitgebreide domotica systeem. Denk bijvoorbeeld aan een warm welkom. Hiermee bedoel ik niet de vriendelijk lachende receptioniste, maar dat de accommodatie vlak voor aankomst van de gast al naar de juiste temperatuur is gebracht. Ons domotica systeem gaat verder dan dat. Wanneer de gast de accommodatie voor het eerst betreedt gaat de verlichting aan, wordt er sfeervolle muziek afgespeeld en staat er een persoonlijke boodschap klaar op de tv. Ook tijdens het verblijf zorgt het systeem voor optimaal comfort. Bij het kijken van een film wordt bijvoorbeeld automatisch de verlichting gedempt en de gordijnen gesloten. Door de gast op deze manier te verrassen til je de gastbeleving in luxe accommodaties naar een nog hoger niveau.”, vertelt Christiaan.
Energiebesparing en loyaliteit
Naast dat het inzetten van domotica de gast blij doet verrassen, speelt het ook nog eens in op energiebesparing. Doordat het systeem rekening houdt met de aanwezigheid van de gast en de weersomstandigheden wordt er op een slimme manier veel energie bespaart. “En door ook energiebesparende maatregelen zoals zonnepanelen en een warmtepomp aan te sluiten op het systeem maak je accommodaties helemaal klaar voor de toekomst.” zegt Christiaan.
Op dit vlak heeft EveryOffice nog een specifieke oplossing. “Wij hebben een speciaal energiebeheer systeem (ERS) opgezet voor kampeerplaatsen. Met het gebruik van slimme meters kunnen alle individuele plaatsen online worden uitgelezen en aangestuurd. In de mijnomgeving app kan de gast precies zien wat ze hebben verbruikt. Als ondernemer heb je de mogelijkheid dit door te belasten. Je zou besparing echter ook kunnen belonen door loyaliteitspunten te geven welke weer ingeleverd kunnen worden voor leuke extra’s of zelfs een gratis verblijf. Zo kun je als recreatiebedrijf zelf de keuze maken hoe je dit in wilt zetten”, vertelt Christiaan enthousiast.
Over EveryOffice
EveryOffice levert een totaalpakket aan innovatieve hard- en softwareoplossingen, speciaal ontwikkeld voor de recreatiebranche. Uniek, omdat met dit totaalpakket alle gebruikte software en hardware op een park kan worden ondergebracht in één systeem. Meer info www.everyoffice.nl/leisure.
Vergelijkbaar nieuws
Online belevenisportaal TOP-Gast zorgt voor optimale gastbeleving
Receptie van de toekomst
Het bieden van een unieke gastbeleving met de juiste automatiseringsoplossingen
Guest Journey - traditionele receptie is voorbij! Gastbeleving in plaats van rendement
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.