“Onze kracht ligt in het verlenen van toegang”
Met een vader werkzaam in de techniek, was het voor Michel Kok bijna vanzelfsprekend hier ook een baan in te vinden. Vanwege zijn enorme passie en ambitie voor het vak besloot Michel in 1997 te starten met het maken van plannen voor zijn eigen bedrijf. Een jaar later, in 1998, stond het bedrijf C.A.T Control Systems. Inmiddels staat zijn vrouw Murena Kok aan het roer en spreken wij haar over het bedrijf, nieuwe ontwikkelingen en geeft zij tips mee voor recreatiebedrijven.
Welke oplossingen bieden jullie aan recreatiebedrijven?
“Wij bieden onder andere toegangscontrole en slagbomen. Onze kracht ligt in het verlenen van toegang, daar zijn we goed in. Deze oplossingen staan dan ook naar veel tevredenheid bij recreatieparken, jachthavens, attractieparken, camperparken, bedrijfsterreinen en parkeergarages. Wij onderscheiden ons door maatwerk, meedenken en servicegerichtheid en elk product wat wij leveren is kwalitatief goed. Een belangrijke toegevoegde waarde van C.A.T. Control Systems ligt in het totaalpakket dat wij onze klanten kunnen bieden. Wij leveren niet alleen slagbomen, maar verzorgen ook de toegangscontrole en software en hebben een fantastisch serviceapparaat. Daarbij maken we gebruik van eigen producten, waardoor we oplossingen op maat kunnen bieden en dankzij koppelingen met reserveringspartijen, kunnen we de klant op het gebied van toegangscontrole volledig ontzorgen.”
Welke oplossingen zijn erg in trek?
“Onze C.A.T. SmartHome oplossingen zijn momenteel erg in trek en we zien ook dat het Warme welkom steeds meer een begrip de recreatiemarkt wordt. Voor gasten een hele fijne aankomst, maar ook voor het vakantiepark zelf wordt er op die manier bewuster omgegaan met energie. Zo kun je de temperatuur regelen bij afwezigheid van de gasten, maar bijvoorbeeld ook de lampen automatisch laten uitschakelen bij het uitchecken. Al deze automatische energiebesparingsmogelijkheden kunnen zo ingesteld worden zonder dat het afbreuk doet aan de gastvrijheid. Wat hierin goed is om te weten, is dat onze toegangsmogelijkheden gekoppeld kunnen worden met ieder gewenst reserveringspakket. Ook koppelingen met bestaande app-partijen is mogelijk middels onze api.”
Welke trends of verschuivingen zien jullie in deze markt?
“De gast van nu wil steeds sneller kunnen beginnen met hun vakantie. Hoe minder wachttijd daarop staat en hoe minder contact, hoe fijner ze dan vinden. Persoonlijk contact willen ze vaak alleen op eigen initiatief en wel zo snel mogelijk. Dat maakt dat personeel op een vakantiepark steeds meer de rol van gastheer/-dame krijgt. Met onze totaaloplossingen bieden we de recreatie kans hierop in te spelen. Met onze C.A.T oplossingen hoeft een gast niet meer naar de receptie en kan er direct en contactloos ingecheckt worden. Zelfs een kentekenherkenning bij de slagbomen is dan al ingeregeld. De deur van de vakantiewoning kan eenvoudig worden geopend en eenmaal binnengekomen in de accommodatie staat de verwarming ook al lekker aan. Op deze manier ontzorg je de gast meteen al bij de start van de vakantie.”
Jullie bieden ook Camperplaats Automatisering aan, kun je daar wat meer over vertellen?
“Dat klopt. Wij bieden met C.A.T. Camperplaats Automatisering een compleet automatiseringspakket voor een camperpark. Elke wens kunnen wij op maat realiseren. Het is bijvoorbeeld mogelijk om het park volledig receptie loos te laten draaien. We bieden dan reserveringen en betalingen via de Cloud, een eigen reserveringswebsite, slagbomencontroles, water en stroom reguleringen en meer. Bij grotere parken met een camping- en camperdeel, kunnen de reserveringen via de reeds aanwezige reserveringssoftware lopen. Wanneer een ondernemer hier interesse in heeft, laten wij een van onze specialisten contact opnemen om te kijken welk systeem het beste past. Hier houden we rekening met de wensen, het beschikbare budget en regels en eisen die horen bij de locatie.”
Welke tips zou je de recreatieondernemer op dit gebied willen meegeven?
“Vooral voor de camperparken zou ik adviseren goed te informeren wat er mogelijk is en mag op de locatie. Vergeet de ambtelijke molen niet. Het is daarnaast belangrijk om te kijken wat je doelgroep is en wat je wensen zijn. Maak altijd minimaal een 5-jarenplan voor je ergens aan begint. Bij C.A.T. Control Systems hebben we ook een adviserende rol voor recreatieparken, schroom dus niet om met ons in contact te komen. We denken graag mee.”
Meer weten over C.A.T. Control Systems? www.catcontrolsystems.nl
Vergelijkbaar nieuws
Haal winst uit het verzamelen van klantdata met de juiste automation tools
Automatisering & Klantvriendelijkheid
Digitale innovatie bij Strandpark de Zeeuwse Kust
Onbemande camperparken
Door middel van pushberichten direct contact met de gast
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.