Jora Vision lanceert de Social Entertainment product suite
De afgelopen jaren hebben we een gestage samensmelting gezien in de entertainmentindustrie. Bars voegen steeds meer activiteiten toe aan hun aanbod, wat zelfs heeft geleid tot een heropleving van deze industrie. Winkelcentra en retailruimtes integreren virtuele realiteit-attracties en games, waardoor winkelen een avontuur wordt. Zelfs pretparken voegen interactieve spellen en escaperooms toe aan hun aanbod. Een wedstrijdje met vrienden is al lang niet meer beperkt tot de bowlingbaan. Jora Vision springt op deze trend in met de lancering van hun Social Entertainment product suite.
De gemene deler in de industrie is de opkomst van spelen. Spelen met anderen, om precies te zijn, aangezien al deze activiteiten zijn ontworpen om samen met vrienden, collega’s, dates of familie van te genieten. Jora Vision noemt deze ontwikkeling ‘Social Entertainment’, hoewel sommigen spreken van ‘Competitief Socializen’, waarbij de nadruk ligt op het spelelement.
Sinds de jaren 90 is ontwerpbureau Jora Vision betrokken bij het creëren van boeiende amusementsbelevingen. Naast hun werk voor pretparken en toeristische attracties, hebben ze meerdere prijswinnende minigolfbanen ontworpen. Ze zijn het enige bedrijf dat ooit een THEA Award heeft gewonnen voor een minigolfbaan, een prijs die bekend staat als de “Oscar van thematische entertainment.” Deze award ging naar de interactieve Forgotten Mine minigolfbaan in België.
Op basis van hun expertise in golfspellen en de groei van social entertainment, wilde Jora Vision een kant-en-klare minigolfproduct toevoegen aan hun portfolio. Zo ontstond RemarkaBall. Hoewel dit technologisch geavanceerde minigolfspel pas drie jaar geleden werd ontwikkeld, is het al een van de meest stabiele en aanpasbare systemen op de markt. Met tien locaties wereldwijd en meer in ontwikkeling, kunnen mensen van over de hele wereld genieten van een combinatie van interactieve minigolf en behendigheidsspellen. Denk bijvoorbeeld aan een hole-in-one combineren met een potje tafelvoetbal of je bal zorgvuldig langs een obstakelbaan leiden.
Het succes van RemarkaBall en de grote vraag naar andere sociale spellen heeft Jora Vision ertoe aangezet hun Social Entertainment product suite te creëren. Met de lancering van RemarkaBall, CustomizaBall (op maat gemaakte minigolfbanen) en Venue Design, is social-entertainment.com het nieuwe online platform voor deze en toekomstige producten.
Bij de lancering staat RemarkaBall centraal op de website. Bezoekers kunnen door de 22 beschikbare holes bladeren en een eigen selectie maken met de course builder. “We wilden het eenvoudig maken om een baan te ontwerpen, zodat je de holes kunt kiezen die je interesseren. Onze tool berekent automatisch de ruimte die nodig is voor de geselecteerde holes, zodat je kunt inschatten wat er nodig is voor jouw locatie”, zegt Shane Lieberman, projectadviseur bij Social Entertainment. “Uiteraard kunnen we onze klanten nog steeds adviseren over alles, van het businessplan tot het interieurontwerp.”
Wat vooral opvalt, zijn de investeringsvoorbeelden die worden gedeeld. Afhankelijk van de grootte van de baan kunnen de meeste locaties hun volledige investering binnen 1,5 tot 3 jaar terugverdienen. “Mensen vergeten vaak dat een spel zoals minigolf een brutomarge van wel 98% kan hebben. De operationele kosten zijn laag, omdat het spel RFID-polsbandjes gebruikt om het spelverloop te automatiseren. We bouwen alle holes met de hand uit materialen van topkwaliteit, dus ook het onderhoud is beperkt. Daarnaast zijn de spellen ontworpen om te combineren met een verfrissende cocktail en hartige snacks, wat de omzet verhoogt. Als een locatie genoeg bezoekers trekt, levert deze combinatie een zeer aantrekkelijke business cases op,” aldus Lieberman.
Naast RemarkaBall wordt ook CustomizaBall aangeboden, een op maat gemaakte minigolfervaring die volledig in de werkplaats van Jora Vision in Nederland wordt ontworpen en gebouwd. Op de site staan voorbeelden van de prijswinnende Forgotten Mine, tot klassieke glowgolf met een twist. Ten slotte biedt de social entertainment site ook Venue Design aan, waar Jora Vision alles creëert, van opvallende hoogtepunten tot complete interieurontwerpen.
Wat brengt de toekomst? “We verwachten dat we RemarkaBall verder zullen uitrollen en blijven verbeteren. Met onze eerste RemarkaBall-locatie in Amerika (RemarkaBall Caracas in Venezuela), verwachten we meer interesse voor onze producten vanuit de VS en Canada. We zijn ook continu bezig met het upgraden van de gastbeleving en de kwaliteit van de spellen.”
Naast de online aanwezigheid zal RemarkaBall een stand hebben op de komende IAAPA Europe in Amsterdam. Twee spellen zijn speelbaar: bij de Speed hole moet je putten onder tijdsdruk, terwijl je bij de Tilt tafel je golfclub kunt neerleggen om je bal zorgvuldig langs de baan te leiden naar de hoog scorende eindhole.
Jora Vision verwacht dat de Social Entertainment-catalogus de komende jaren zal groeien. “Met het succes van RemarkaBall en onze andere concepten, werken we al aan nieuwe technologisch geavanceerde sociale spellen,” zegt Lieberman. “Maar ik kan daar nu nog geen details over geven. Ik raad iedereen aan om de Social Entertainment-website in de gaten te houden.” Social Entertainment zal zeker invloed hebben op hoe we spelen en verbinden, en het zal velen een onvergetelijke ervaring geven. Want uiteindelijk zijn de beste ervaringen toch die welke we delen met anderen?”
Ook aanwezig op de IAAPA dit jaar? De RemarkaBall booth is in hal 12, vlak bij Jora Vision. Te vinden op #12500. De Jora Vision booth is #12416.
Over Jora Vision
De ontwerp- en bouwexpertise van Jora Vision maakt het bedrijf een one-stop-shop voor thematische entertainment. Met meer dan 30 jaar ervaring zijn zij Europa’s meest ervaren bedrijf op het gebied van ontwerp en bouw. Jora Vision zet dromen om in verhalen en creëren thematische belevingen die de verbeelding overstijgen.
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.