Beerze Bulten zet digitale stappen om de gast onvergetelijke herinneringen mee te geven
De focus leggen op gasten echt helpen, niet gehaast en alleen op de momenten wanneer zij dat willen. Bij de 5-sterren Vakantiepark & Familiecamping Beerze Bulten hebben ze wel een receptie waar de gast altijd welkom is, maar is het niet meer nodig hier een bezoek te brengen. Door het slim inzetten van een digitale app en voor sommige accommodaties ook receptie loze incheckmogelijkheden kies je als gast zelf wanneer je welke informatie wilt bekijken of opvragen.
Het natuurlijk en bosrijk gelegen park Beerze Bulten heeft het afgelopen jaar een transitie ondergaan waarbij ze hun positionering als merk hebben door vertaald in ook de digitale klantreis, hierdoor ontstaat er een duidelijk merkverhaal waarbij er een focus is gelegd op gevoel en emotie. In gesprek met Jochem van de Weg, Senior marketing & communicatie specialist, neemt hij ons mee in deze veranderingen en vertelt hij over de digitale stappen die zij daarnaast voor hun gasten hebben weten door te voeren, dit alles om de gast een onvergetelijk verblijf te geven. “De afgelopen jaren is er veel veranderd bij ons op het park. We hebben de nodige digitale stappen gezet zoals een nieuw reserveringssysteem en het slimmer inzetten van onze app die wij samen met WeMa mobile hebben gerealiseerd. Wij waren voor deze partij de eerste recreatieklant en daardoor hebben we de app zo kunnen optimaliseren dat het ook speciaal voor onze gasten een ‘must-have’ is geworden. De app is eigenlijk de rode draad geworden tijdens een verblijf bij Beerze Bulten. Als de gast er geen behoefte aan heeft, kan hij in veel gevallen bij ons verblijven zonder noodzakelijk langs de receptie te hoeven gaan. Maar uiteraard krijgen we juist zo veel meer de mogelijkheid om gasten beter te helpen met persoonlijke service en aandacht.”
Geen onnodige verspilling
Niet alleen het gemak voor de gast staat hoog in het vaandel, ook het bewuster worden van het thema duurzaamheid. “Doordat wij alle informatie binnen de app hebben staan hoeven we niet onnodig papier te gebruiken en weggooien. Daarnaast gaat onze communicatie ook via de digitale wegen en kan de gast zelf bepalen welke informatie zij tot zich willen nemen, en hebben ze toch informatie die ze niet interessant vinden, dan klikken ze daar simpelweg gewoon niet op. Maar ook voeren wij het thema door in onze accommodaties en de gehele organisatie, zo hebben we bijvoorbeeld duurzame verhuuraccommodaties als Wikkelhouses en bezitten we al jaren het Green Key Goud keurmerk. We proberen dan ook constant weer nieuwe stappen te zetten op het gebied van duurzaamheid.”
In de huid van de gast
Samen met Nick Hallink (Front Office Manager) en zijn team probeert Jochem geregeld ‘in de huid van de gast’ te kruipen, waarbij ze zelf bijvoorbeeld een verblijf boeken bij Beerze Bulten en de gehele klantreis zelf ervaren, met als doel de gastbeleving zo optimaal mogelijk te krijgen. “Wanneer je zelf de reis van je gast ervaart kun je je ook pas helemaal inleven, plus door de ogen te kijken van de gast zie je ook eerder waar je kunt verbeteren en zorg je zo voor een zo compleet mogelijke dienstverlening. Het mooie aan deze app is dan ook dat je als gast geen tijd verdoet aan het zoeken van informatie, maar dit meteen in een oogopslag in de app kunt vinden. Daarnaast hoef je de deur niet uit om je broodjes te bestellen voor de volgende dag, maar gaat dit heel gemakkelijk online, waarbij je zelfs het afrekenen via je mobiel kunt doen. Worden er activiteiten gehouden op het park, dan kun je deze hier ook in vinden en mochten wij spontaan een activiteit organiseren? Dan kunnen we iedereen ook op de hoogte brengen door middel van de pushfunctie binnen de app. Zo blijf je ook real-time in contact met de gast, met spontane acties maar ook als er bijvoorbeeld een storm aan komt en je je gasten veilig wilt stellen.”
Merkbeleving door het gehele park
We kunnen wel stellen dat Beerze Bulten een pionier is in deze sector en graag blijft vernieuwen. “Met het doorvoeren van de merkbeleving in het gehele park zorgen we ervoor dat het verhaal ook echt klopt en je bij blijft met grote maar ook kleine herinneringen. Zo is op initiatief van Beerze Bulten in 2013 de Bultjes Foundation opgericht met als doel om meer kinderen kind te laten zijn. Dit bijvoorbeeld door middelen beschikbaar stellen te voor kinderen die het moeilijk hebben, zodat deze kinderen zich weer kind kunnen voelen. Dit kan door ze een onvergetelijke dag te bezorgen, maar het kan ook een bijdrage zijn voor een hulpmiddel die het leven van het kind makkelijker maken.”
Toekomstplannen
Wanneer we Jochem vragen naar toekomstplannen op digitaal gebied geeft hij aan; “We willen onze communicatie nog persoonlijker maken. Dus het tonen van specifieke informatie in onze app op het juiste moment in de klantreis. Want een gast die net aankomt zoekt weer andere informatie dan de gast die er al een week is. Dit alles niet met doel geen persoonlijke aandacht meer aan de gast te geven en helemaal digitaal te gaan, maar daar juist een goede balans in vinden zodat we op die manier juist veel meer mogelijkheid hebben om onze gasten beter te helpen met persoonlijke service en aandacht. Dus de processen slimmer maken zorgt voor een win-win voor zowel gast als personeel. Daarnaast willen we de gast natuurlijk blijven boeien en kijken we met ons team altijd naar verbeterpunten.”
Meer informatie over 5-sterren Vakantiepark & Familiecamping Beerze Bulten?
www.beerzebulten.nl
Vergelijkbaar nieuws
App’s in toerisme hebben de potentie van groeibriljanten
Recreatie Next Level reikt awards uit voor Recreatietechniek, Digitalisering en Marketing
PASSIE VOOR RECREATIE: Interview met Roy de Wijer, Directeur De Kaap
Door middel van pushberichten direct contact met de gast
Recreatie Vakbeurs 2024: eerste twee segmenten volgeboekt
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.