Een luxe boutique ervaring in een natuurlijke setting – Creative Structures
Al ruim 13 jaar is Creative Structures een internationale speler in de productie en distributie van tentstructuren, buitenmeubelen en vloeren binnen de gastvrijheid sector, recreatie en evenementenindustrie. Met hun Crossover Lodges richten zij zich specifiek op de verblijfsrecreatie en de vraag naar luxe outdoor belevingen. In gesprek met Sander Jacob, Productmanager bij Creative Structures bespreken we onder andere hun producten en hoe zij op het gebied van Glamping vernieuwend blijven in deze snel ontwikkelende markt.
Creative Structures verkoopt al jaren luxe tentstructuren voor verschillende sectoren. Zo zijn ze te vinden op diverse evenementen wereldwijd zoals sportevenementen, beurzen, bruiloften, festivals maar ook als uitbreiding van horeca of hotels waar de overkapping dienstdoet als overdekt terras of als uitbreiding van de buitenkeuken. Met hun Crossover Lodges hebben zij een Glamping product ontworpen vanuit het oogpunt een luxe outdoor beleving te creëren in plaats van het aanbieden van een tent ervaring.
Wat maakt Creative Structures onderscheidend in deze sector?
“Met onze Crossover Lodges willen wij ons richten op het luxe segment. We bieden de markt hiermee een luxe Glamping Lodge met een verfrissend design en moderne inrichting. De ruime opzet, zowel binnen als buiten, geeft de gast een luxe boutique ervaring in een natuurlijke setting. Daarnaast is het basispakket, bestaande uit het frame en de binnen- en buitentent, op maar twee pallets compact te transporteren. Wil je de Glamping Lodge personaliseren? Dan bieden we ook hierin verschillende mogelijkheden”, vertelt Sander.
Op welke manier zorgen jullie dat het ‘Glamping gevoel’ terugkomt in jullie producten?
“Glamping draait om luxe kamperen. De Crossover Lodges bieden een onvergetelijke buitenervaring aan met het comfort van een luxe hotelkamer. Wij willen dat iedereen heerlijk kan genieten van een mooie buitenlocatie met luxe en comfort. Binnen een jaar hebben we dan ook onze tweede Glamping Lodge op de markt gebracht. Na de Crossover Lodge Large (tot 5 personen), meer gericht op de gezinnen, hebben we nu ook de kleinere variant; de Crossover Lodge Medium (tot 4 personen), ideaal geschikt voor koppels. Met deze Crossover Lodge Medium sluiten we aan bij de vraag vanuit de markt voor een luxe boutique hotelkamer binnen de Glamping sector. Daarnaast hebben wij op de Recreatie Vakbeurs Hardenberg onze badkamer unit (Plug & Play) geïntroduceerd. Hierdoor kan er ook voor een luxe afgesloten badkamer gekozen worden en is deze ook makkelijk in te passen in het ontwerp van beide Lodges”, geeft Sander aan.
Wat is volgens jullie de definitie van Glamping?
“Glamping is van origine een samenvoeging van de woorden ‘glamorous’ en ‘camping’. Met onze Crossover Lodges willen wij deze luxe terugbrengen en de term Glamping eer aan doen”, laat Sander weten.
Op welk project van afgelopen jaar kijken jullie met veel trots terug?
“Dat zijn er verschillenden. In India hebben wij ons product mogen toepassen op een koffieplantage, in Engeland op een landgoed. Momenteel zijn we onder andere bezig bij een mooie wijngaard in Italië en in Australië hebben we een project lopen waar we verschillende tentstructuren aaneenkoppelen, waardoor het één grote Crossover Lodge accommodatie wordt. Onze tentstructuren zijn namelijk geschikt om aan elkaar gekoppeld te worden en zo verschillende designs te maken”, vertelt Sander ons.
Welke trends voorzien jullie voor het komende jaar op het gebied van Glamping/Bijzonder overnachten?
“We hebben dit jaar op zes internationale beurzen gestaan en horen steeds vaker dat de vakantiegangers zoeken naar een luxe accommodatie, full-service en dat de totale beleving het belangrijkste is. Ze willen graag onthaasten van de drukke werkzaamheden en overvolle agenda’s van het dagelijks leven. Luxe, service en gemak zijn dus trends die wij voorzien de komende jaren”, laat Sander weten. Daarnaast vult hij nog aan: “Aangezien wij ons met de Crossover Lodges vooral richten op hoge kwaliteit en extra luxe, wordt er ook van ons verwacht dat we innoveren op dat gebied. Wij willen vooroplopen in deze trend en behoefte en tot nu toe zijn we goed op weg gezien het succes en de enthousiaste reacties van de markt. Voor komende jaren hebben we een mooi programma opgesteld met veel vernieuwingen. We denken hiermee voorop te kunnen blijven lopen en de klanten mee te nemen in het brengen van meer en luxere Glamping ervaringen. Met het aanbieden van een unieke, luxere accommodatie of concept blijf je als recreatieondernemer weg van concurrentie op prijs. Ervaringen bij diverse parken leert ons dat unieke accommodaties en belevingen vaak als eerste zijn volgeboekt.”
Meer info over Creative Structures? creativestructures.nl
Specifieke info over de Crossover Lodge? crossoverlodge.com
Vergelijkbaar nieuws
Steeds meer campings kiezen voor kamperen met Karakter!
Grootste pop-up Glamping ter wereld; achter de schermen bij Lowlands
VIEWW - Samenwerken aan de volgende boost voor campingeigenaren
Unieke pop-up glampings in eigen land
Exclusieve Glamping Resorts, next generation!
Uw nieuws op de website
Heeft u interessant nieuws of een bijzonder verhaal? Laat het ons weten via [email protected] of via deze handige upload module. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de lancering van een nieuw product, bedrijfsovername, de opening van uw nieuwe locatie, of wat te denken van het winnen van een award.